دکتر منصور علی آبادیان

دکتر منصور علی آبادیان استاد گروه زیست شناسی مدرک دکتری و فوق دکتری خود را در رشته سیستماتیک مولکولی و جغرافیای جانوری از دانشگاه آمستردام هلند، موزه جانورشناسی آمستردام، در طی سالهای 2007 و 2009 دریافت کرده است. وی علاقه مند به سیستماتیک و آرایه شناسی پرندگان به ویژه رده بندی و بازنگری آرایه شناختی راسته سبک بالان Passerines در ایران می باشد. وی ریاست مرکز پژوهشی جانورشناسی کاربردی، دانشگاه فردوسی مشهد را عهده دار است

     دانلود PDF
دکتر فرشته قاسم زاده

دکترفرشته قاسم زاده استاد گروه زیست شناسی، تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی دردانشگاه فردوسی مشهد، آغازنمود و دوره کارشناسی ارشد را در رشته زیست شناسی، گرایش محیط زیست در دانشگاه اکلاهما آمریکا گذرانید. وی در سال 1997 در دوره دکتری در رشته اکولوژی آبها از دانشگاه آدلاید استرالیا فارغ التحصیل گردید.
ایشان هم اکنون عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشکده علوم، عضو کمیته پژوهشی سازمان حفاظت و تحقیقات محیط زیست استان خراسان رضوی، عضو هیئت تحریریه مجله بیوسیتماتیک جانوری ایران و عضو گروه نوآوری های زیستی مرکز پژوهشی جانور شناسی کاربردی می باشد.
از زمینه های پژوهشی مورد علاقه وی، میتوان به بررسي اكولوژي آب هاي شور داخلي و كاربرد آنها، بررسي اكو سيستمهاي آبي ايران با تاكيد بر بي مهرگان آبزي، پالايش زيستي گياهي (Phytoremediation) وجغرافياي زيستي با تاكيد بر جانوران اشاره کرد.

      دانلود PDF
دکتر ناصر مهدوی شهری

دکتر ناصر مهدوی شهری استاد گروه زیست شناسی تحصیلات دانشگاهی خود را درمقطع کارشناسی بیولوژی عمومی در دانشگاه رازی و در ایران آغاز نمود وسر انجام برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری عازم فرانسه گردید. ویدررشتهسیتولوژی – هیستولوژی و در دانشگاه پیر ماری کوری پاریس ( فرانسه) دوره های مذکور راگذرانید. ودر سال1361 فارغ التحصیل و به ایران عزیمت نمود.
ایشان بعد از طی رتبه های علمی دانشگاهی: استادیاری و دانشیاری و استادی در دانشگاه فردوسی مشهد. درسال 1392 و به درخواست خود ایشان به درجه بازنشستگی نایل گردید.
دکتر مهدوی در حال حاضر ضمن ادامه فعا لیت های پژوهشی با دانشگاه فردوسی مشهد. نیز مدیر عامل شرکت بافت فنآوران تجارت پارس و از شرکت های مستقر در واحد فنآوری دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.
حاصل فعالیت های آموزشی و پژوهشی ایشان در طی چندین سال چاپ بیش از یکصد وپنجاه مقاله وخلاصه مقاله و چاپ چندین جلد کتاب وثبت چندین اختراع بوده است.
یکی از زمینه های پژوهشی مورد علاقه ایشان فناوری بافت های جانوران و پژوهش در مورد کاربرد بافت های فنآوری شده جانوران است.

     دانلود PDF
دکتر امید میرشمسی

امید میرشمسی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته زیست شناسی علوم جانوری از دانشگاه فردوسی مشهد و مدرک دکترای خود را در رشته بیوسیستماتیک جانوری از دانشگاه تهران دریافت کرده است وی علاقه مند به سیستماتیک و آرایه شناسی عقرب های خانواده Buthidaeدر ایران می باشد. او همچنین علاقه مند به آرایه شناسی و طبقه بندی عنکبوت های شمال شرق ایران است. در حال حاضر وی دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد است

     دانلود PDF
دکتر فائزه یزدانی مقدم

دکتر فائزه یزدانی مقدم استادیار گروه زیست شناسی، تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی در دانشگاه فردوسی مشهد، آغاز نمود و دوره کارشناسی ارشد را در رشته زیست شناسی جانوری، گرایش بیوسیستماتیک در دانشگاه فردوسی مشهد گذرانید. وی در سال 1997 در دوره دکتری در رشته ژنتیک جانوری از دانشگاه پوترا مالزی فارغ التحصیل گردید.
ایشان هم اکنون استادیار گروه زیست شناسی ومدیرگروه نوآوری های زیستی مرکز پژوهشی جانورشناسی کاربردی و مدیرعامل شرکت توسعه سازان شگفتی های توس در دانشگاه فردوسی مشهد میباشد.
از زمینه های پژوهشی مورد علاقه وی میتوان به تبارزایی ، زیست شناسی تکاملی و سیستماتیک ماهیان ایران اشاره کرد.

     دانلود PDF
دکتر بهار شهنواز

دکتر بهار شهنواز محقق در زمینه اکولوژی میکروبی در دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز پژوهش‌های‌ جانورشناسی کاربردی است. مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست‌شناسی سلولی مولکولی با گرایش میکروبیولوژی در دانشگاه اصفهان در سال 1378 اخذ کرده است. پروژه کارشناسی ارشد وی در رشته باکتری‌شناسی در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. او دکترای خود را در رشته اکولوژی میکروبی از دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه در سال 1388 بدست آورد.
زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه:

  • اکولوژی میکروبی
  • میکروبیولوژی محیطی
  • ترکیبات زیست فعال
  • تاکسونومی باکتریها

 

     دانلود PDF
دکتر رویا لاری

دکتر رویا لاری دکترای خود را در دانشگاه ملبورن استرالیا به پایان رساند و در پروژه دکتری خود پتانسیل ماکروفاژهای التهابی و ضد التهابی را برای تمایز به استئوکلاست بررسی کرده است. سپس وی یک سال Research Fellow را در گروه CRC بیماریهای التهابی مزمن در دانشکده پزشکی، دانشگاه ملبورن گذراند. در سال 2009 ، او به عنوان مدرس به گروه زیست شناسی سلولی –تکوینی در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد پیوست. علایق تحقیقاتی وی شامل مهندسی بافت و ترمیم زخم می باشد.

 

     دانلود PDF
دکتر روح اله سیاه سروی

استاديار گروه زيست شناسي و مدير گروه پژوهشي جونده شناسي دانشگاه فردوسي مشهد. وي داراي مدرک کارشناسي و کارشناسي ارشد علوم جانوري (بيوسيستماتيک جانوري) ار دانشگاه مشهد، دکتراي ژنتيک و تکامل از دانشگاه مونپليه فرانسه و پسادکتري در زمينه ژنتيک کمي و تکامل ريختي جانوران از مرکز مطالعات ملي فرانسه مي باشد. زمينه هاي پژوهشي ايشان بيوسيستماتيک و تکامل پستانداران کوچک و مطالعه عوامل ژنتيکي، تکويني و بوم شناختي موثر در تکامل ريختي جانوران است.

 

     دانلود PDF
دکتر حسن برجی

دکتر حسن برجی استاد گروه پاتوبیولوژی مدرک دکتری دامپزشکی خود را از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1999و دکتری تخصصی خود را در رشته انگل شناسی از دانشگاه تهران، در سال 2007 دریافت نموده است. وی علاقه مند به مطالعه بیماری های انگلی کرمی خصوصا انگل های مشترک بین انسان و حیوانات از جمله جوندگان در ایران می باشد. وی مدیریت گروه پاتوبیولوژی دانشکده دامپزشکی ، دانشگاه فردوسی مشهد را عهده دار است.

 

     دانلود PDF