دانشجویان دکتری

بهنوش مودی

بهنوش مودی در مقطع کارشناسی خود را در رشته جانورشناسی در دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گذراند. او در سال 1391 از پایان نامه مقطع ارشد خود در رشته بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد دفاع کرد. در حال حاضر بهنوش مودی دانشجو دکتری در رشته بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد است. اساتید راهنما او در این مقطع دکتر امید میرشمسی و پروفسور منصور علی آبادیان هستند. او بر روی پرندگان و انگل¬های همراه با آن¬ها کار می کند.

وجیهه قائمی طلب

وجیهه قائمی طلب فارغ التحصیل رشته ی زیست شناسی جانوری در مقطع کارشناسی در بهمن سال 1389 و رشته ی زیست شناسی جانوری گرایش بیوسیستماتیک جانوری در مقطع کارشناسی ارشد در شهریور 1392 از دانشگاه گلستان می باشد. پایان نامه کارشناسی ارشد خود را زیر نظر دکتر حاجی قلی کمی با عنوان مطالعه فونستیک مارمولک های شهرستان تربت حیدریه در خراسان رضوی به پایان رسانده است. او هم اکنون دانشجوی مقطع دکترای تخصصی زیست شناسی جانوری، گرایش بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد از سال 1394 زیر نظر دکتر منصور علی آبادیان می باشد. او با استفاده از روش های مولکولی به مطالعه تنوع انگل های مالاریای پرندگان و سایر هموسپوریدین ها می پردازد. هموسپوریدین های پرندگان شامل چندین هزار گونه می باشند. به خاطر تنوع بالا و سیستم میزبانی تخصص یافته ی این انگل ها، مطالعه آنها به فهم تکامل میزبان –ویژگی، جا به جایی میزبان ها و میزان شیوع این انگل ها کمک خواهد کرد.

مونا گوهری منش

مونا گوهری منش دانشجوی دکتری تخصصی مشترک گروه زیست شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه گنت بلژیک می باشد. ایشان به ترتیب در سال های 1390 و 1393 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را تحت راهنمایی سرکار خانم دکتر فرشته قاسم زاده استاد گروه زیست شناسی دانشگاه فردوسی مشهد به اتمام رسانید. موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی ایشان تحت عنوان "مطالعه دینامیک تغذیه کوسه ماهی ها با استفاده از مدل سازی ریاضی" و مقطع کارشناسی ارشد تحت عنوان "مطالعه سیر تکوین بخش سری ماهی قزل آلای رنگین کمان با استفاده از شاخص های ریخت شناسی و ریخت سنجی"می باشد. ایشان به عنوان دانشجوی استعداد درخشان دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معرفی گردید. وی در دوره دکتری تخصصی به مطالعه سیستماتیک و ریخت شناسی ستاره های شکننده تحت راهنمایی سرکار خانم دکتر فرشته قاسم زاده و جناب آقای دکتر دومینیک آدریان می پردازد. ازجمله علایق ایشان می توان به مطالعات اکو-تکو-تکا در جانوران آبزی به ویژه خارپوستان و درک سازش های تکاملی آن ها اشاره نمود.

ملیحه موسوی نژاد

ملیحه موسوی نژاد مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست شناسی عمومی از دانشگاه حکیم سبزواری در سال 1386دربافت کرده است و در ادامه تحصیلات دوره کارشناسی ارشد را در رشته بیوسیتماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد گذرانده است (1391). طی این دوره و در قالب پایان نامه تحت نظر پروفسور علی آبادیان در مورد بیولوژی تولید مثلی گونه شاخص زاغ بور(Podoces pleskei) در شرق ایران به پژوهش پرداخته است.
وی هم اکنون و از سال 1394دانشجوی دوره دکتری تخصصی بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد بوده و زیر نظر پروفسور علی آبادیان و دکتر شربف مقدم در حال پژوهش می باشد عمده پروهش های وی مریوط به فیلوژنی و بیماری زایی گنجشک سانان و روابط فیلوژنی آنها می باشد
وی هم چنین علاقمند به تحقیق و پژوهش در مورد تاکسونومی پرندگان و فیلوژنی آنها، میکروب شناسی مولکولی و شناسایی پاتوژن های مشترک بین پرندگان وحشی و انسان ها می باشد.

معصومه امیری

معصومه امیری فارغ التحصیل دانشگاه لرستان، خرم آباد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (رشته زیست شناسی جانوری گرایش بیوسیستماتیک جانوری) است. او پایان نامه کارشناسی ارشد خود را تحت نظر دکتر احمد قارزی از سال 1385 تا 1388 تحت عنوان "مطالعه دستگاه ادراری تناسلی سمندر لرستانی Neurergus kaiseri" به اتمام رساند. او از سال 1395 به عنوان دانشجوی دکترای بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد دپارتمان زیست شناسی شروع به تحصیل کرده است. همچنین او تحت نظر دکتر امید میرشمسی بر روی سیستماتیک و تاکسونومی عقرب های بوتیده در ایران کار می کند.

معصومه قلی پور

معصومه قلی پور چشم گیلک، دانشجوی دکترای تخصصی در رشته ی بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد می باشد. او دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته ی زیست شناسی و زیست شناسی علوم جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد به ترتیب در سال های ۱۳۷۱ و ۱۳۹۵ با درجه ی ممتاز به پایان رسانده است. وی علاقمند به مطالعه ی بیوسیستماتیکی ماهی های ایران تحت راهنمایی سرکار خانم دکتر فائزه ی یزدانی مقدم می باشد.

ساناز استکانی

ساناز استکانی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان (رشته زیست شناسی جانوری ) در سال 1387 بوده و مقطع کارشناسی ارشد خود رابین سالهای 1390 تا 1392 در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در رشته زیست شناسی دریا به اتمام رسانده است. او پایان نامه کارشناسی ارشد خود را تحت نظارت دکتر گیلان عطاران بر روی شناسایی فیلوژنی و مورفولوژی ماهیان خانواده بلنیده در خلیج چابهار و دریای عمان با همکاری دکتر ویکتور اسپرینگر و دکتر کارول بالدوین از موزه تاریخ طبیعی اسمیتسونین کار کرد. وی مدرس یک ستاره غواصی است که از سال 1388 مشغول به غواصی تحقیقاتی و علمی در خلیج فارس و دریای عمان میباشد و از سال 1396 به عنوان دانشجوی دکترای بیوسیتماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهدشروع به تحصیل کرده است.

صدیقه اسدوند حیدرآباد

وی مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خود را به ترتیب در رشته های زیست‌شناسی عمومی و بیوسیستماتیک‌جانوری در سالهای 1393 و 1396 به پایان رساند و از سال 1397 در مقطع دکتری رشته بیوسیستماتیک‌جانوری دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل است. تحقیق و بررسی در زمینه عنکبوتیان(عقرب‌ها) از علائق پژوهشی وی می‌باشد.

امیر محمد سوری

امیر محمد سوری، در رشته زیست شناسی- علوم جانوری از دانشگاه رازی کرمانشاه در سال 1394، کارشناسی خود را اخذ نمود. سپس در طول تحصیل کارشناسی ارشد، تحت نظر جناب آقای پروفسور نصراله رستگار پویانی، در مورد اثر اکسیداتیو استرس بر روی سوسماران چشم ماری (Ophisops elegans)، در شرایط جغرافیایی متفاوت در غرب ایران، مطالعه نمود و در تاریخ شهریور سال 1396، دفاع از رساله خود را به انجام رسانید و از دانشگاه رازی کرمانشاه فارغ التحصیل گردید. در حال حاضر ایشان دانشجوی دوره دکتری دانشگاه فردوسی مشهد است و در دانشکده علوم تحت نظر جناب آقای دکتر امید میرشمسی، از تاریخ بهمن 1396، مشغول به تحصیل می باشد. لازم به ذکر است که ایشان علاقمند به مطالعه در زمینه ی شناسایی و مطالعات ریختی و مولکولی عنکبوت ها می باشد.

امینه خواجه پناه

وی مقطع کارشناسی خود را در رشته زیست‌شناسی دریا از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در سال 1389 فارغ التحصیل شد. در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه شیراز تحصیلات خود را در سالهای 1392 تا 1394 ادامه داد. ایشان هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری رشته بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشد.

تورج صیاد پور

تورج صیادپور متولد 1363 در شهر کرمانشاه است. او در سال 1387 به دریافت درجه‌ی کارشناسی رشته‌ی شیلات از دانشگاه خلیج فارس بوشهر نائل آمد. او در سال 1389 برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدِ رشته‌ی بوم‌شناسی آبزیان وارد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شد و در سال 1392 با دفاع از پایان‌نامه اش با عنوان «مروری بر مطالعات انجام شده بر تکامل غدد جنسی در ماهیان خاویاری از دیدگاه مولکولی» که با هدایت دکتر ولی‌الله جعفری به اتمام رساند دفاع کرد. وی از سال 1396 مشغول تحصیل در رشته‌ی بیوسیستماتیک جانوری در مقطع دکتری و در دانشگاه فردوسی مشهد است.

مرتضی منفرد

مرتضی منفرد مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته بیوسیستماتیک جانوری در سال های 1388 و 1392 به اتمام رساند. او در مقطع کارشناسی ارشد خود بر روی پرندگان شکاری روزفعال تحت نظارت پروفسور منصور علی آبادیان کار کرد. وی از سال 1396 به عنوان دانشجو دکتری بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد شروع به تحصیل کرد. او از سال 1391 به عنوان عکاس طبیعت فعالیت دارد.

ملیحه صراطی

ملیحه صراطی در سال 1388 از دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شد. پایان نامه خود را در دوره کارشناسی ارشد با راهنمایی دکتر حمیدرضا رضایی و دکتر منصور علی آبادیان با عنوان "بررسی تنوع ژنتیکی گرازهای وحشی (Sus scrofa) شمال شرق کشور براساس ژن میتوکندریایی Cytochrome b" گذراند. در سال تحصیلی 1398 در دوره دکتری دانشگاه فردوسی پذیرفته شد و در حال حاضر زیر نظر دکتر علی آبادیان مشغول به تحصیل می باشد.

محمد الجهنی

محمد الجهنی از کشور سوریه، فارغ التحصیل رشته زیست شناسی در سال 1391 از دانشگاه تشرین می باشد. در سال 1395 در رشته زیست شناسی- میکروبیولوژی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد. در سال1397 از پایان نامه خود در دوره کارشناسی ارشد تحت راهنمایی خانم دکتر معصومه بحرینی و آقای دکتر غلام رضا رزمی با عنوان بررسی میزان آلودگی انگلی کریپتوسپوریدیوم در پرندگان اهلی (کبوتر و مرغ) دفاع کرد و در حال حاضر زیر نظر راهنمایی دکتر منصور علی آبادیان در رشته زیست شناسی جانوری – بیوسیستماتیک مقطع دکتری مشغول به تحصیل می باشد.

زهرا لطیفی

زهرا لطیفی در سال 1390 در مقطع کارشناسی در رشته زیست شناسی گیاهی از دانشگاه گلستان فارغ التحصیل شد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته بیوسیستماتیک جانوری از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1398 دریافت کرد. وی در طی دوره کارشناسی ارشد در ارتباط با آرایه شناختی راسته شبه عقرب ها در شمال شرقی ایران تحت راهنمایی دکتر امید میرشمسی کار کرد. او هم اکنون دانشجوی دکتری رشته بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد است.

سارا کافی مولا

سارا کافی مولا در رشته ی زیست شناسی جانوری از دانشگاه ارومیه در سال 92 فارغ التحصیل شد. مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته ی بیوسیتماتیک جانوری در سال 96 در دانشگاه زنجان به پایان رساند. پایان نامه ی کارشناسی ارشد خود را بر روی فیلوژنی مولکولی سوسمارهای جنس Apathya در طی همکاری با پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی تهران گذراند. در سال تحصیلی 1398 در دوره ی دکتری دانشگاه فردوسی پذیرفته شد و در حال حاضر زیر نظر جناب آقای دکتر علی آبادیان مشغول به تحصیل می باشد.

اسراء الشبلی

اسراء الشبلی از کشور عراق/ شهر نجف است . فارغ التحصیل مرحله لیسانس – رشته زیست شناسی از دانشگاه کوفه درعراق در سال 1386 شد. در سال 1393 در رشته زیست شناسی – انگل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گوفه در عراق پذیرفته شد. پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان Taxonomic and Ecological Study of Aquatic Snails in the AL-Najaf City and Some Pointers About Swimmer׳s Itch” دفاع کرده است. در سال 1397 در رشته زیست شناسی جانوری بیوسیستماتیک مقطع دکتری پذیرفته شد. وی با راهنمایی جناب آقای دکتر منصور علی آبادیان به عنوان استاد رهنما در مرحله رساله دکتری در زمینه انگل های خونی پرندگان فعالیت خواهد کرد.

فاطمه جاودانی اشکبار

فاطمه جاودانی اشکبار در سال 1395 مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال دریافت کرد. او در سال 1395 در مقطع کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری در گرایش بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و در سال 1398 نیز از پایان نامه خود با عنوان بازنگری آرایه شناختی جنس دوپای پنج انگشتی (Scarturus) در شمال شرق ایران، تحت راهنمایی دکتر روح¬ الله سیاه سروی و دکتر فائزه یزدانی مقدم، دفاع کرد. سپس او در سال 1398 در مقطع دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و در حال حاضر نیز زیر نظر دکتر روح الله سیاه سروی مشغول به تحصیل بوده و علاقه مند به مطالعه و پژوهش بر روی جوندگان، به خصوص خانواده دوپاییان می باشد.

حسام الدین زالی

حسام الدین زالی در سال 1394 مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه گنبد کاووس، در رشته زیست شناسی دریا، دریافت کرد. او در سال 1394 در مقطع کارشناسی ارشد، در دانشگاه فردوسی مشهد، در رشته زیست شناسی جانوری (گرایش بیوسیستماتیک جانوری) پذیرفته شد و در سال 1397 نیز فارغ التحصیل گشت. عنوان پایان نامه او مطالعه مقدماتی زیای پستانداران خرد جثه (جوندگان و حشره خواران) ارتفاعات غرب استان اصفهان، زاگرس بود.در طول تحصیلات کارشناسی ارشد او تحت راهنمایی دکتر روح الله سیاه سروی و پروفسور جمشید درویش فعالیت می کرد. او از سال 1397 تا کنون دانشجوی دکترای دانشگاه فردوسی مشهد است و به مطالعه و تحقیق بر روی راسته های جوندگان و حشره خواران علاقه مند است.

علی خانی

علی خانی مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی محیط زیست در دانشگاه آزاد واحد بندر عباس در سال 1381 به اتمام رساند و مقطع کارشناسی ارشد را نیز در دانشگاه آزاد تهران واحد علوم تحقیقات در رشته مهندسی محیط زیست گرایش تنوع زیستی با موضوع بررسی غنای گونه ای پرندگان رودخانه تجن ادامه داد. از سال ۱۳۹۷ تا کنون دانشجوی مقطع دکتری رشته بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد تحت راهنمایی آقایان دکتر منصور علی آبادیان و منوئل شواتزر می باشد.

حسن قربانی نوده

حسن قربانی نوده وی در سال 74 در رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرفته شد و به دلیل عدم علاقه¬مندی در همان سال انصراف داده و پس از گذراندن خدمت نظام وظیفه در سال 77 تا 79 رشته تکنولوژی محیط زیست در دانشگاه بیرجند را به پایان رساند. درسال های 84 تا 86 لیسانس خود را در رشته مهندسی محیط زیست در دانشگاه بیرجند سپری نمود. در سال 90 تا 94 در رشته مهندسی محیط زیست-گرایش آمایش و ارزیابی سرزمین به ادامه تحصیل پرداخت که موضوع پایان نامه اش ارزیابی زیستگاه passer montanus , passer domesticus در ایران با استفاده از داده های مولکولی به راهنمایی دکتر منصور علی آبادیان بود. از سال 1400 در رشته بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و موضوع پایان نامه اش بررسی تکامل مراقبت والدینی remiz macronix با استفاده از روشهای ژنومی و اکولوژیکی زیر نظر دکتر منصور علی آبادیان است.

مهدی حاتمی

مهدی حاتمی در سال 1391 در مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی گرایش جانور شناسی در دانشگاه فردوسی مشهد و در سال 1397 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد. پس از انجام مطالعات میدانی و آزمایشگاهی بند پایان ساکن غار ها سر انجام در شهریور ماه 1400 از پایان نامه خود با موضوع مطالعه عنکبوت های ساکن غارهای سازند مزدوران خراسان رضوی دفاع نمود و با نمره کامل فارغ التحصیل گردید. وی در همان سال در مقطع دکتری در همین مرکز جذب و مشغول به کسب دانش و انجام پژوهش های خود در حوزه شناخت هرچه بیشتر بندپایان به ویژه عقرب ها مبادرت دارد. علاقه مند به مطالعه بند پایان به ویژه عنکبوتیان بوده و علاقه مند به طبیعت گردی و غار نوردی میباشد.

سید یحیی ترحمی

سید یحیی ترحمی مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خود را از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرده است. او در شهریور 1400 از پایان نامه‌ی خود تحت عنوان "جغرافیای زیستی و تبارزایی خفاش‌های ایران با تاکید بر نمونه‌های خراسان رضوی" دفاع کرد و اکنون در مقطع دکتری در رشته‌ی بیوسیستماتیک جانوری تحصیل می‌کند. مطالعات او روی سیستماتیک، آرایه شناسی و تکامل خفاش‌های شرق ایران متمرکز است.

زینب السادات مرتضوی مقدم

زینب السادات مرتضوی مقدم در سال 1392، مقطع کارشناسی را در رشته زیست شناسی علوم جانوری از دانشگاه تربیت معلم تهران فارغ التحصیل شده است و در سال 1395، مقطع کارشناسی ارشد را در رشته بیوسیستماتیک جانوری با عنوان پایان نامه بررسی فونستیک مارمولک‌های پارک ملی خجیر واقع در شرق استان تهران تحت راهنمایی دکتر بتول قریانی یکتا از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شده است وی در حال حاضر دانشجوی دکتری در رشته بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد تحت راهنمایی دکتر علی آبادیان، علاقه‌مند به کار بر روی پرندگان شکاری است.