دانشجویان فارغ التحصیل

سمیه پورابراهیمی

در سال 1385، سمیه پورابراهیمی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی عمومی در دانشگاه سراسری زابل به اتمام رساند. اودر دوران کارشناسی ارشد در رشته ی بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد، تحت راهنمایی جناب آقای دکتر منصور علی آبادیان تحصیل کرد ودر سال 1391رساله خود را در ارتباط با بررسی روابط خویشاوندی همتافت گونه چکچک شمالی به پایان رساند. از سال 1393 تا کنون دانشجوی مقطع دکتری رشته بیوسیستماتیک جانوری بوده و تحت راهنمایی آقایان، دکتر منصور علی آبادیان و دکتر امید میرشمسی به مطالعه در ارتباط با الگوهای جغرافیای زیستی تاریخی گنجشک سانان ایران می پردازد.

امیر پورشبانان

امیر پورشبانان در دانشگاه فردوسی مشهد از سال 1393 به عنوان دانشجوی دکتری در رشته زیست شناسی گرایش بیوسیستماتیک جانوری رساله خود را در زمینه ماهیان آب شیرین ایران با راهنمایی اساتید دانشکده علوم دکتر فائزه یزدانی مقدم و دکتر منصور علی آبادیان بانجام می رساند.او دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان گذرانید و در رشته دبیری زیست شناسی فارغ التحصیل گردید.همزمان با تدریس در آموزش و پرورش، موفق به قبولی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی گرایش بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه تهران شد و با راهنمایی دکتر علیرضا ساری و دکتر بهمن زینلی رساله خود در ارتباط با پویایی جمعیت و تغییر جنسیت گونه Oxynoemacheilus bergianus را به اتمام رسانید. او در 1397 در ارتباط با رساله دکتری خود یک دوره شش ماهه فرصت مطالعاتی را در دانشگاه بولونیا کشور ایتالیا سپری نمود و علاقه مند به مباحثی همچون آرایه شناختی، تبارزایی و جغرافیای زیستی ماهیان بویژه ماهیان آب شیرین ایران می باشد.

مهدی دژمان

مهدی دژمان دوره تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه خوارزمی و شهید چمران اهواز به ترتیب سپری کرد ( ۸۵-۸۹ و ۸۹ -۹۱).موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد وی شناسایی و طبقه بندی فیتوپلانکتون های تالاب هور العظیم و بررسی تغییرات فصلی آنها بود.این طرح در موسسه آبزی پروری جنوب کشور به سرانجام رسید.همچنین در سال ۹۳ در دوره دکتری رشته بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد تحت راهنمایی پروفسور جمشید درویش و دکتر امید میرشمی پذیرفته شد.در حال حاضر مطالعات دوره دکتری وی روی آرایه شناسی، تبارزاییی و تبارجغرافیایی جوندگان ایران متمرکز شده است.

احسان دامادی

احسان دامادی مدرک کارشناسی ارشد را در رشته بیوسیستماتیک جانوری از دانشگاه رازی کرمانشاه در شهریور 1392 دریافت کرد.تحقیقات قبلی او بر روی خزندگان ایران) مطالعه فون سوسماران جنوب شرقیاستان سیستان و بلوچستان با تاکید بر گونه(Calotes versicolor (DAUDIN 1802)تحت نظر پروفسور نصرالله رستگار پویانی متمرکز بود. او در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته بیوسیستماتیک جانوری گروه زیست شناسی در دانشگاه فردوسی مشهد تحت راهنمایی دکتر فائزه یزدانی مقدم است.او علاقمند به مطالعه اکولوژی و زیست شناسی تکاملی ماهیان دریایی ایران است.

ملیحه پیرایش

دکتر ملیحه پیرایش شیرازی نژاد علاقمند به بررسی مکانیسم های عملکرد ژنی و نشانگرهای ژنتیکی مرتبط با ویژگی های ریخت شناسی می باشند. مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته زیست شناسی از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت نمودند و ایشان از سال 1386، در آزمایشگاه ژنتیک گروه زیست شناسی در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تدریس می باشند. در سال 1388 موفق به اختراع ابزار برش DNA با اشعه گاما و ایکس در میدان الکترومغناطیسی شده اند. دکتری زیست شناسی گرایش بیوسیستماتیک جانوری خود را از دانشگاه فردوسی مشهد تحت نظارت و راهنمایی جناب آقای پروفسور منصور علی آبادیان با موضوع تاریخ تکاملی، تبارشناسی و مطالعه تلفیقی همتافت گونه دم جنبانک ابلق Motacilla alba بر اساس روش های ملکولی، ریخت شناسی، ریخت سنجی و مدل سازی پردازه بوم شناختی به اتمام رسانیده اند.

الهام رضازاده

دانشجوی دکتری رشته بیوسیستماتیک جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه مطالعاتی جوندگان. فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بیوسیستماتیک جانوری از دانشگاه شهید بهشتی. موضوع پایان نامه: مطالعه بیوسیستماتیکی سوسماران استان اردبیل تحت راهنمایی دکتر بهرام کیابی و دکتر فراهم احمدزاده. فارغ التحصیل کارشناسی زیست شناسی از دانشگاه محقق اردبیلی. علایق تحقیقاتی: تاکسونومی، فیلوژنی مولکولی، فیلوجغرافی،ژنتیک جمعیت، تنوع زیستی، بیوانفورماتیک،ژئومتریک مورفومتریک، مدلسازی نیچ اکولوژیک.

مهدی الهی

مهدی الهی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته محیط زیست ودر دانشگاههای یزد و تربیت مدرس گذرانده است.عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد وی،بررسی ارتباط بین جنسیت، وزن و طول بدن با غلظت جیوه و امگا_3 در برخی سخت پوستان خلیج فارس می باشد. او بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، در دانشگاه کردستان مشغول به کار شد (1392-1388). وی در سال 1392 موفق به پذیرش در مقطع دکتری بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد تحت راهنمایی آقای دکتر منصور علی آبادیانبعنوان دانشجوی بورسیه وزرات علوم گردید. او در سال 2018، به منظور مطالعه پرندگان (دارکوبها)، دوره ای را در دانشگاه دامپزشکی و موزه تاریخ طبیعی وین (اتریش) به راهنمایی دکتر هانس وینکلر در قالب فرصت تحقیقاتی سپری کرده است. زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه وی، حفاظت و مدیریت حیات وحش، بخصوص پرندگان با استفاده از رویکردهای مولکولی و بوم شناختی می باشد.

راضیه عبدیل زاده

راضیه عبدیل زاده، دانشجوی دکترا در دانشگاه فردوسی مشهد می باشد که برروی فیلوژنی و تکامل جنس Sylvia در آزمایشگاه پروفسور منصور علی آبادیان کار می کند. در حال حاضر، ایشان جهت فرصت مطالعاتی به دانشگاه گوتنبرگ سوئد رفته و مشغول مطالعات ژنوم جمعیت و آنالیز های NGS تحت راهنمایی پروفسور Urban Olsson می باشد. پایان نامه ارشد ایشان برروی جنس Artemia در پژوهشکده آرتمیا و آبزیان دانشگاه ارومیه و با همکاری دانشگاه Hacettepe ترکیه بوده است. ایشان دوره کارشناسی را در رشته زیست شناسی در دانشگاه ارومیه به اتمام رسانده اند. علایق پژوهشی ایشان به عنوان محقق علوم زیستی و از معتقدان علم بدون مرز، زیست شناسی تکاملی، ژنوم مقایسه ای و بایومیمیکری(الگوبرداری از طبیعت) می باشد

حسن مداحی

حسن مداحی در سال 1387 در مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی، گرایش علوم جانوری در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد. او در طی دوره کارشناسی ارشد، به بررسی بیوسیستماتیکی راسته رتیل ها در شمال شرق ایران پرداخت. زمینه اصلی پژوهشی وی شامل آرایه شناختی، سیستماتیک، بوم شناختی، تبارزائی و جغرافیای زیستی رتیل ها در خاورمیانه و آسیای مرکزی می باشد. علاوه بر رتیل ها، مداحی به آرایه شناختی سایر راسته های عنکبوتیان ازجمله عقرب ها، عنکبوت ها و شبه عقرب ها و هم چنین زیرشاخه صدپایان و هزارپایان علاقمند است. وی از سال 1390 سفرهای تحقیقاتی گسترده ای به منظور نمونه برداری از آرایه های یادشده در ایران داشته است. او در سال 1393 در مقطع دکتری رشته بیوسیستماتیک جانوری دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد وهم اکنون در حال مطالعه راسته رتیل ها در ایران در قالب پایان نامه دکتری خود است. مداحی در سال 1397 کلکسیون رتیل ها در موزه جانورشناسی آکادمی علوم روسیه، سنت پترزبورگ را بازدید و مورد مطالعه قرار داد

حسین براهویی

حسین براهویی مقطع کارشناسی را در رشته زیست شناسی در دانشگاه زابل در سال 1384 گذراند. او کارشناسی ارشد را در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بررسی فون و روابط تغدیه ای زنبورهای پارازیتویید شته ها در استان کرمان تحت راهنمایی دکتر سیدمسعود مجدزاده در سال 1388 به پایان رساند. از سال 1389 بعنوان عضو هیات علمی دانشگاه زابل به تحقیقاتش در زمینه شناسایی زنبورهایAphidiinaeوIchneumonidae ادامه داد. در حال حاضر وی دانشجوی مقطع دکتری گروه زیست شناسی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد. او به بازبینی تاکسونومیک برخی عقرب های بومی خانواده Buthidae با راهنمایی دکتر امید میرشمسی مشغول است.